اخبار سایت

تقدیر از پرستاران بیمارستان فرهنگیان باهنر به مناسبت روز پرستار

بسمه تعالی

 

صبح امروز مورخ 1402/8/28 به مناسبت روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار آقای دکتر محسن پور رئیس بیمارستان و خانم دکتر حشمتیان مشاور وزیر آموزش و پرورش و سایر مدیران با حضور در بخش های مختلف بیمارستان ضمن تبریک روز پرستار با اهدای تقدیر نامه از زحمات پرستاران عزیز بیمارستان تقدیر بعمل آمد.

ما پرستاران و تیم بهداشتی درمانی بیمارستان فرهنگیان شهید دکتر باهنر روز میلاد حضرت زینب کبری (س)، پرستار همه عاطفه‌ها و همه ستاره‌های درخشان ایمان و عفّت، پرستار همه ارزش‌های زخم دیده در تاریخ شیعه را به همه پرستاران و منادیان انسانیّت و ایمان تبریک می‌گوییم؛ به همه پرستارانی که از پس ابر حیا و عفّت، باران عاطفه باریدند و به نور ایمان درونشان گرمای زندگی را در کالبد جامعه جاری کردند.

ما به عنوان پرستار، همیشه به دنبال برقراری صلح و مخالف ظلم و جور و نسل کشی در هر نقطه از جهان هستیم و رسالت ما ارائه خدمات به همه مجروحان و بیماران فارغ از رنگ، نژاد و ملیت در چنین شرایط سختی است.

ما گروهی از پرستاران ایرانی شامل اساتید، مدیران، پرستاران بالینی و دانشجویان پرستاری ضمن حمایت از حقوق ملت فلسطین برای دفاع مشروع از سرزمین ابا و اجدادی خود و محکومیت هر نوع اشغالگری، به همراه شورای بین‌المللی پرستاران همواره بر حفظ امنیت مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در بحران‌ها و جنگ‌ها تاکید می‌کند. درخواست می‌کنیم تا با همکاری سایر سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی و با حمایت 136 انجمن ملی پرستاری عضو آن نهاد، فورا نقش ذاتی خود را ایفا کند و اقدامات فوق‌العاده‌ای را برای حفظ امنیت مراکز بهداشتی درمانی و کارکنان بهداشتی درمانی در غزه و ایجاد گذرگاه امن برای انتقال ایمن مجروحان جنگی به ویژه کودکان و زنان برای درمان و مراقبت در بیمارستان‌های خارج از مناطق جنگی از جمله ایران به انجام رساند.

ما همچنین از همکاران و انجمن های پرستاری خود در منطقه می‌خواهیم که با دولت‌های خود برای هرگونه مداخله در جهت پایان دادن به درگیری در سرزمین غزه دریغ نورزند و به هر وسیله ممکن تسریع در توقف نسل کشی بعمل آورند.

واژه زیبای “پرستار” یعنی :

پ : پیمان خون بستن برای مهر و ایثار
ر : رفتن به سوی خدمت به انسانها
س : سربلند و ساده زیست و سختکوش
ت : تکمیل کننده کار طبیبان
ا : الگوی او مظهر تقوا، زینب کبری(س)
ر : راضی و خوشنود از رحمت خداوند رحمان

خداوند رحمان را به خاطر توفیقی که عنایت فرمود تا در کسوت پرستار منشاء خدمات به بیماران و باعث کاهش آلام انسانها باشیم از سویدای جان شاکریم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *